VAD HAR JAG RÄTT TILL – träffar om demokrati på lätt svenska

VAD HAR JAG RÄTT TILL – träffar om demokrati på lätt svenska

605 605 people viewed this event.

Du kan påverka ditt liv och dina barns liv!

Vart fjärde år är det val. Då kan vi ändra på saker i samhället. Visste du det? Du har faktiskt fler rättigheter än du tror, även om du inte har ett svenskt pass.
Kom och lär dig mer om hur valen i Sverige fungerar. Vi berättar hur du kan påverka och göra ditt liv bättre – även om du inte är svensk medborgare.

Kursen är på lätt svenska

Upplägg

Detta är den sista av tre träffar. Under denna träff kommer vi prata om:

  • vem ska jag välja och varför?
  • att göra min röst hörd

Träffarna är gratis.

I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan 

To register for this event email your details to stefan.jakobsson@brave.se

Register using webmail: Gmail / AOL / Yahoo / Outlook

 

Datum & tid

01 september @ 13:00 till
@ 15:00
 

Event Types

 

Aktivitetskategori